SEO AGENCY ZUG
STEIGERE DEINEMORE TRAFFIC ON
Our SEO agency Zug helps SMEs generate more organic traffic and revenue with search engine optimization (SEO).SEO Agentur im Kanton Zug. Das bedeutet, wir ranken besser als andere SEO Agenturen in Zürich, obwohl wir dort gar keinen Standort haben. Wir wissen also, wie SEO funktioniert.
More traffic and revenue
UMSATZ STEIGERN
THROUGH SEO.
OUR CUSTOMERS
You have the following CHALLENGES?
Hardly any visitors
Your company in Zug has a website, but you hardly get any visitors and inquiries online and the results are simply missing?
Your VISITORS don't buy
Do you have a website and maybe even a few visitors, but only a few buy your products or services and there is no revenue?
no visibility on Google
While your competition is found in Zug, does your website remain invisible? This is not only annoying, but also costs you money every day, as potential customers end up with the competition.
5 REASONS FOR AN SEO AGENCY IN THE CANTON OF ZUG?
in ZÜRICH investieren?
SEO IS A GROWTH DRIVERS
Zürich ist der einwohnerstärkste Kanton der Schweiz, mit knapp 500'000 Einwohnern. Aufgrund der hohen Bevölkerungsdichte und des ausgeprägten Wirtschaftsstandorts haben sich viele national und internationale Firmen im Raum Zürich angesiedelt. Deshalb ist die Konkurrenz und Wachstum kommt nicht von allein. In nahezu allen Branchen haben Konsumierende die Auswahl an einer Vielzahl von Anbietern in und um die Stadt Zürich.
Wer in einem solch kompetitiven Umfeld bestehen will, muss auffallen. Das Stichwort lautet Sichtbarkeit. Diese spielt eine zentrale Rolle, denn wer nicht sichtbar und gefunden wird über Plattformen wie Google, der wird auch gar nicht erst für den Kaufentscheidungsprozess in Betracht bezogen.
Laut aktuellen Zahlen landen 91,8 % aller Suchanfragen bei Google. Das heisst in anderen Worten deine Zielgruppe sucht nach deinen Dienstleistungen auf Google. Durch Suchmaschinenoptimierung kannst du in Zürich und bei Bedarf in der ganzen Schweiz durch hohe Rankings das Wachstum deines Unternehmens vorantreiben und dir dadurch einen Wettbewerbsvorteil verschaffen.
Durch Top-Platzierungen in den organischen Suchergebnissen (SERPs) kannst auch du deine potenziellen Kunden erreichen. Aktuelle Studien zeigen, dass branchenübergreifend ca. 25-30 % aller Suchanfragen auf das erste organische Suchergebnis klicken. Hingegen klicken nur ca. 1 % auf Google-Anzeigen.
Ein zusätzlicher Vorteil von SEO? Wenn SEO dein #1 Marketingkanal ist, dann bist du nicht abhängig von teuren Google Anzeigen, bei denen es nach jedem Tag schwieriger wird eine respektable Klickrate zu erzielen.
SEO IS A COMPETITIVE ADVANTAGE
Viele Unternehmen in Zürich investieren bereits in Search Engine Advertising (kurz: SEA), um bei Google über gelistete Anzeigen Sichtbarkeit zu erlangen. SEA ist toll, weil es kurzfristig Klicks und Sichtbarkeit generieren kann. Aber sobald der Geldhahn zugedreht wird, sind die Klicks und Sichtbarkeit weg.
Zudem können dich deine Konkurrenten mit SEA einfach überbieten. Wenn ein Konkurrent bereit ist mehr für eine Anzeige zu bezahlen, dann wird seine Anzeige ausgespielt statt deine. Mit SEO kannst du dir einen nachhaltigeren Wettbewerbsvorteil verschaffen.
SEO dauert und auch mit grossem Budget länger und Ergebnisse sind nicht von heute auf morgen realisierbar.
Wenn du in Zürich bei Google mal die #1 bist, dann bekommt dich deine Konkurrenz da nicht so schnell wieder weg. Das heisst aber nicht, dass SEO keine laufenden Investitionen benötigt. Du musst dein Konkurrenzumfeld unbedingt laufend beobachten und schlau in deine Website investieren. Nur so bleibst du langfristig die #1 bei Google.
SEO = HIGH RETURN ON INVESTMENT (Hoher ROI
SEO ist wie viele andere Kanäle einer von vielen Möglichkeiten sich zu vermarkten. In anderen Worten ist eine Investition in SEO eine Investition ins Marketing und Marketingsinvestitionen sollten sich finanziell lohnen.
Das interessante ist das SEO anhand von Untersuchungen einer der Kanäle mit dem höchst Return on Investment (ROI) hat. Ja, du hast richtig gehört! Nicht Social-Media-Marketing (SMM), kein Performance-Marketing, sondern SEO.
Wenn du 1 CHF in SEO investierst, bekommst du laut einer aktuellen Studie im Schnitt 2.75 Franken zurück. So ist es auch nicht verwunderlich, dass bei einer Online-Befragung 58 % aller Online-Marketer SEO als den effektivsten Marketingkanal betrachten. Und trotz dieser beeindruckenden Zahlen haben viele Unternehmen im Kanton Zürich auch heute noch keine SEO-Strategie.
Stattdessen verprassen sie Monat für Monat ein hohes Ads-Budget ohne ein nachhaltiges Konzept via organischer Suche aufzubauen.
SEO CREATES TRUST WITH CUSTOMERS
Ist es dir auch schon passiert, dass du via Google nach einem Produkt, Dienstleistung oder Firma gesucht und nichts gefunden hast? Was hat dir das für ein Gefühl gegeben? Richtig, du hinterfragst deine Kaufentscheidung nochmals kritisch. Innerlich stellst du dir die Frage: Ist das wirklich ein seriöser Anbieter, wenn ich seine Produkte online nicht mal finden kann?
Ich sage dir, so wie dir geht es vielen Menschen. Um online mit Überzeugung ein Produkt oder eine Dienstleistung zu kaufen, benötigen Menschen Vertrauen. Durch SEO kannst du dieses Vertrauen gewinnen.
At the beginning, our SEO consultants work with you to define measurable success metrics. Success metrics can include improving your position in search results, increasing organic search traffic (traffic), or improving the conversion rate on your site.
SEO IMPROVES THE USER EXPERIENCE
Social media marketing is unfortunately chronically overestimated due to the presence of a few very successful influencers. Until you have organically built up a sufficiently large audience on social media in the B2B sector to achieve significant sales increases, you have to invest so much time and money that you can achieve your goals much faster through a strategically designed website and marketing through SEO.
Durch zielführende SEO können lokalen Zielgruppen in Zürich sowie nationale Suchanfragen besser beantwortet werden.
Zudem wird durch Suchmaschinenoptimierung dein Unternehmen von dem Nutzern besser und einfacher auf Google gefunden. Bei der SEO geht es zudem auch um Dinge wie die Optimierung von Ladezeiten, die Strukturierung von Content, sowie die Auswahl und Menge von Bildern. Auch all jene Aspekte tragen indirekt zu einer verbesserten User Experience (UX) bei.
SEO AGENCY IN ZUG SPECIALISES IN GOOGLE
Es klingt komisch, aber wir lieben SEO und sind mit Leidenschaft am Werk. Uns kitzelt es, die Suchrankings hochzuklettern und für unsere Kunden Sichtbarkeitssprünge zu erzielen. Da wir mit Leidenschaft am Werk sind, bleiben wir auch am Ball, den die Google-Suchmaschine ist ein dynamisches Konstrukt, dass sich laufend verändert.
SEO vor 10 Jahren hat nicht mehr viel mit den SEO-Massnahmen von heute zu tun. Google wird intelligenter und baut neue Funktionalitäten in die Suche ein. Als SEO Agentur sorgen wir dafür, dass die Websites unserer Kunden in Zürich für relevante Keywords erscheinen und so aufgebaut sind, dass sie nicht nur eine hohe Sichtbarkeit erzielen, sondern auch Neukunden gewinnen.
Unsere Stärke als SEO Agentur ist unsere holistische Denkweise. SEO beschränkt sich bei uns nicht nur auf Sichtbarkeit, sondern beinhaltet auch Aspekte wie Conversion Rate Optimierung (CRO), Verkaufspsychologie und Design. Sichtbarkeit alleine reicht heute nicht mehr aus, um wirklich einen Impact zu erzielen. Internetnutzer haben heute einen so hohen Anspruch an Usability, dass es für eine Anfrage auch ein nutzerfreundliches Design und Copywriting braucht.
As an SEO agency in Zug, we offer our customers comprehensive services: from original SEO analysis, keyword analysis and on-page search engine optimization to link building and content strategies. We use the market-leading SEO tools and make all our optimization decisions based on data.
Bei der Entwicklung von Strategien setzen wir auf marktführenden SEO-Tools wie Ahrefs, SEMrush und SurferSEO zurück. Ebenso nutzen und experimentieren wir laufend mit GenAI-Technologien. Wir sind innovativ und stets am Puls der Zeit – und ganz ehrlich, das ist das Wichtigste, um im SEO-Bereich erfolgreich zu sein und zu bleiben.
SEO vs. SEA
Bei der Suchmaschinenoptimierung geht es darum, das technische Setup der Website sowie die Texte und das Linkprofil so zu optimieren, dass der Algorithmus die Website als möglichst relevant einstuft. Wenn das passiert, erzielst du gute Rankings bei Google.
Oftmals wird SEO auch in die 3 Bereiche technisches SEO, und Off-Page SEO ein. Eine grundlegende Einführung in das Thema SEO findest du in unserem SEO Guide.
In addition to search engine advertising (SEA) and social media marketing, search engine optimization (SEO) is considered one of the most effective methods in digital marketing. Search engine optimization is about aligning the texts and the technical setup of the website in such a way that it is as understandable as possible for the search engine. Basically, SEO is divided into the three main areas of technical SEO, on-page SEO and off-page SEO.
High ROI from SEO
In contrast to classic performance marketing, which is aimed at the shortest possible results, SEO measures are oriented towards the medium to long term. This means that it often takes 6-12 months until the first results become visible. However, according to several marketing studies, the return on investment (ROI) for SEO is significantly higher compared to SEA.
On the one hand, this is due to the fact that significantly more people click on organic search results than on ads. While 3% click on search ads across industries, around 30% of all users click on the first organic search result. There is therefore a much larger market for organic clicks than for paid clicks.
SEO = cumulative marketing
On the other hand, SEO measures build on each other. If you turn off the money supply at SEA, you'll have 0 additional traffic on your website the next day and it doesn't matter how much time, money and effort you've invested in SEA campaigns beforehand. If you have invested a lot of time in optimizing content, technical aspects of the website or backlinks, it becomes increasingly easier to rank new keywords.
Genau aus dem Grund, weil SEO eine kumulative Form des Marketings ist, kann man von der Konkurrenz nicht so schnell eingeholt werden. Wenn du einmal ein paar hundert SEO-optimierte und nutzerfreundliche Blogartikel oder Produktseiten hast und ein Lackprofil mit Tausenden von relevanten Backlinks aufgebaut hast, dann kann Konkurrent X nicht hingehen und das über einen Tag replizieren.
CURRENT TESTIMONIALS
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Get data, figures and facts about how much revenue potential your website has and why your competition is better found than you.
OUR SEO SERVICES OVERVIEW
SEO PACKAGES
We offer a wide range of SEO packages that cover specific SEO needs.
LOCAL SEO
If you want to dominate Google rankings locally, then Local SEO is just the right thing for you.
FULL SERVICE SEO
We take care of everything from SEO audit, strategy development to continuous implementation.
RESULTS, OF OUR CUSTOMERS
The following SEO case studies give you a taste of what you can achieve with SEO. Through data-based SEO and methods, we were able to achieve great results for our customers.
Thanks to effective on-page optimization, this online vape shop was able to multiply daily impressions by a factor of 30 within 6 months.
A local IT service provider in Switzerland increased its organic user numbers by 1,200 per month through our comprehensive SEO optimization.
An online optician in Switzerland ranks in the top 100 thanks to on- and off-page optimization with over 1,000 keywords and records 590 organic Google impressions per day.
The rack jobbing company TN Services GmbH was able to triple traffic within 6 months through strategic on-page optimization.
WHAT US Distinguishes?
agencies
Die BENEFITS OUR SEO AGENCY ZUG
In case you only understand the train station so far and are not at all clear to you what we are actually doing. Here is a more detailed overview of our activities.
As an SEO agency in Zug, we offer comprehensive services: from keyword analyses and on-page search engine optimization to link building and content strategies. Our ultimate goal is sustainable sales growth for your company through more traffic.
KEYWORD RESEARCH
What does an SEO agency do? A large part of our work starts with choosing the right keywords. We analyze the search volume of keywords, their difficulty level, and search intent to determine the most relevant keywords for your business. A targeted selection of keywords is important, as this has an impact on both traffic and the conversion rates of your website. When creating the keyword strategy, we try to find a balanced mix of keywords. When creating the strategy, our agency distinguishes between informal, commercial, transactional and navigational keywords.
A basic introduction to SEO can be found in our SEO Guide
CONTENT STRATEGY
Based on the defined Keywords Our agency creates a content strategy, because search engine optimization (SEO) largely also means excessive content marketing.
With the help of software tools, the semantic meaning of the identified keywords is analyzed from Google's perspective and the keywords are grouped or separated according to the results. The next step is to define the structure of the text content of individual pages. The individual keywords are divided into individual pages. The art of content strategy is to correctly connect the right keywords.
BACKLINK ANALYSIS
High-quality links are decisive for the visibility and authority of your website on search engines like Google. These links are called backlinks. With the help of intelligent software, our SEO agency operates comprehensive SEO analyses. In this way, we screen the backlink profiles of your competitors and discover potential valuable link building opportunities for your website. We are also looking prospectively at which portals or websites would make sense for you to receive a backlink.
You can find a basic introduction to backlinks in our blog articles”What is a backlink?“and”Are backlinks still important in 2023?“
A further discussion of the topic surrounding backlinks can be found in our Backlink Guide 2023
SEO AUDIT
In our SEO audit Let's examine the level of technical optimization of your website. This includes aspects such as URL structure, load times, 404 and 4xx errors, or the use of tags such as robots.txt or Canonical. With the help of our specialized software and performance tests, we put your website through its paces and determine the level of technical optimization. Based on the results of the audit, we derive necessary SEO measures.
UX AUDIT
During a user experience audit, we check the usability of your website. If important buttons are placed in the right place, how clear is the visual hierarchy of your website, how large are the gaps and how is the content made accessible to the user. These aspects are particularly relevant because they significantly influence the conversion rate (the percentage of website visitors that are converted into leads) of your website.
SEO ROADMAP
After the keyword research, backlink analysis and technical audit have been completed, we develop a detailed SEO roadmap for the search engine optimization of your website in a joint kick-off session. This master plan determines the chronological sequence of SEO activities and presents them transparently for all parties involved. On the one hand, the master plan is based on the findings of our analysis and takes into account your strategic business goals. On the other hand, in addition to the SEO strategy, this kick-off session also sets specific SEO goals in the form of key performance indicators (KPIs), which define how the success of SEO marketing is actually measured.
ANALYTICS SETUP
Now that we understand how success is measured, we implement the Google Analytics (GA) and Google Search Console (GCS) tracking setup. With tracking setups, we make specific goals measurable, which we use for ongoing SEO analysis. These goals may include clicks on specific buttons, the time spent on a specific page, or other targeted actions on the website. Depending on your goals, we configure the tracking setup on Google Analytics individually to your needs.
GOOGLE BUSINESS
Especially for local searches, a Optimizing the Google Business Profile, as Google often displays the so-called Local Pack (Google Maps map with companies nearby) in these searches.
This form of SEO is also known as local SEO. By specifically optimizing your Google Business Profile, you can increase your company's local presence and intercept more local searches.
TECHNICAL SEO
Our SEO agency offers comprehensive services, including bug fixes (404, 4xx, etc.), URL structure optimization as well as optimization of loading speeds and mobile friendliness. With technical search engine marketing, we ensure that your website works smoothly and is preferred by search engines. Act now and achieve optimal visibility with our agency. Contact us for top-notch technical SEO services and turn your website into a search engine magnet!
ON-PAGE SEO
Through a ongoing on-page optimization Our SEO agency ensures that all content on your website remains relevant and up to date. In the on-page sector, it is therefore primarily about content marketing. Our ongoing on-page SEO optimizations include optimizing existing pages for specific keywords, as well as analyzing, planning and creating new content, such as blog articles, which ensure that your website is more thematically relevant. We also implement effective internal linking strategies, such as content silos, which provide additional ranking boosts.
OFF-PAGE SEO
Off-page SEO is about the continuous optimization of external factors such as backlinks and social signals in order to sustainably increase your visibility and increase the authority of your website. Based on link building analysis, our SEO agency places strategically valuable backlinks for your website. We also help your website to be more relevant in the search engine via company directories and social media.
CRO OPTIMIZATION
As an experienced SEO agency, we offer comprehensive conversion rate optimization (CRO) to maximize the conversion potential of your website. Our approach is focused on understanding the user experience of your website visitors in more depth. In contrast to other SEO agencies, our agency uses advanced analysis tools to gain valuable insights into user behavior. This data enables our SEO agency to develop targeted strategies that are tailored to the specific needs of your target group.
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MORE Happy Customers
LIMITED CAPACITY — WE ONLY ACCEPT 1 NEW CUSTOMER PER MONTH
With the aim of offering individually tailored solutions and maximum customer satisfaction, we are keeping the number of customer projects managed at the same time to a maximum of 10. Due to the high workload, we are currently only able to accept one new customer per month.
WE SUPPORT SMES IN THE WHOLE OF SWITZERLAND
ANY MORE QUESTIONS?
WHAT EXACTLY DOES AN SEO AGENCY DO?
SEO steht für Suchmaschinenoptimierung (engl. Search Engine Optimization). Als SEO Agentur beschäftigen wir uns also tagtäglich mit der Optimierung von Websites für den Google-Algorithmus.
Das beinhaltet einerseits technische Aspekte wie die Optimierung von Ladzeiten, Tags, robots.txt-Datei und URL-Strukturen.
Andererseits ist SEO aber auch sehr nah verwandt mit dem Content-Marketing, da Google eine textbasierte Suchmaschine ist. Wir beschäftigen uns tagtäglich mit der Optimierung und Erstellung von Texten, die nicht nur für die Suchmaschine stimmig sind, sondern auch für die Nutzer.
Der dritte grosse Bereich, den wir bei einer Full-Service-SEO-Kampagne optimieren, ist der Off-Page Bereich. Das beinhaltet den Aufbau eines Linkprofils, das die Autorität der Website steigert und dadurch Sichtbarkeitssteigerungen ermöglicht.
What exactly needs to be optimized must be determined individually for each website. That is why, at our SEO agency in Zug, we always run a
Aufgrund der hohen Individualität von SEO-Projekten führen wir bei unserer SEO Agentur in Zürich immer zuerst eine free initial SEO analysis through. This enables us to understand the specific requirements of each individual customer and to create a fact-based basis.
Based on this information, we then suggest the services that we think are most effective to achieve your business goals. SEO is therefore individually tailored to your goals and needs, but can include services such as UI/UX design, conversion rate optimization (CRO), keyword research, on-page optimization, link building, content creation, technical SEO and ongoing performance monitoring.Keyword-Strategie zu entwickeln.
Wenn du sämtliche Arbeiten outsourcen möchtest, dann ist unser Full-Service-Angebot sinnvoller.
Unsere SEO-Dienstleistungen fokussieren sich je nach den individuellen Gegebenheiten auf Aspekte wie UI/UX Design, Conversion Rate Optimierung (CRO), Keyword-Recherche, On-Page-Optimierung, Linkaufbau, Content-Erstellung, technische SEO und fortlaufende Leistungsüberwachung beinhalten.
DO YOU GUARANTEE SUCCESS WITH SEO PROJECTS?
Wir sind grundsätzlich überzeugt, dass SEO wie anderen Formen des Marketings anhand der Performance gemessen werden sollte. Input und Output müssen in Relation zueinander stehen.
Unser Ziel ist es (wenn immer möglich) eine Erfolgsgarantie auf Basis von zu Beginn definierten Key Performance Indicators (KPIs) zu geben.
Das bedeutet, falls unsere SEO Agentur, die zu Projektbeginn festgelegten KPIs nicht erreichen sollte, arbeiten wir ohne Zusatzkosten für dich weiter, bis die festgelegten Ziele erreicht sind.
DISCLAIMER
Eine SEO-Erfolgsgarantie können wir nur dann geben, wenn wir alle SEO-Massahmen selbst und ohne externe Einflüsse durchführen können, genügend Datenpunkte vorhanden sind und die Konkurrenzsituation abschätzbar ist. Speziell in wettbewerbsstarken Branchen wie z.B. dem Finanz- oder Versicherungswesen ist es unseriös etwas zu garantieren, da die Weiterentwicklung der Konkurrenz unvorhersehbar ist.
Erschwerend kommt dazu, dass sich die Suchmaschine selbst stetig verändert. Aktuell steht die Integration von KI-Funktionen bevor, wodurch sich das Suchverhalten und die Funktionalität von Google wesentlich verändern werden. Auch auf diese Einflüsse haben wir keinerlei Einfluss. Deshalb sehen wir zur aktuellen Zeit von SEO-Erfolgsgarantien ab. Es wäre schlichtweg unseriös eine Garantie auszusprechen
HOW LONG DOES IT TAKE BEFORE I SEE SEO RESULTS?
Die meisten unserer Kunden sehen nach 6 Monaten bereits Verbesserungen in Form von mehr Traffic und besseren Rankings. Bis sich jedoch signifikante Verbesserungen einpendeln, die auch einen Einfluss auf den Umsatz haben, dauert es in der Regel 12-18 Monate. Jedoch ist die Sichtbarkeit der Ergebnisse stark abhängig von der Wettbewerbsintensität innerhalb Ihrer Branche.
SEO, or even search engine optimization, is a longer-term process. Basically, it all depends on how strong your competition is and how big the gap between your current level of optimization and the competition is.
HOW MUCH DOES AN SEO AGENCY COST?
We have one in 2024 Market study on SEO costs published where we examined the prices of 19 SEO agencies in Switzerland. SEO prices depend on your goals, competitors, and the time period you choose.
The pricing structures at our agency in Zug are as follows:SEO-Dienstleistungen für Unternehmen in Zürich sind folgendermassen:
- SEO consulting: Free
- SEO Audits & Strategies: starting at 2'500 CHF
- Keyword research: starting at 1'500 CHF
- Local SEO: Starting at 1,000 CHF
- Full service SEO: Starting at 2,000 CHF per month
- SEO texts: 500 CHF/text
- Buy backlinks: starting at 1,000 CHF
- SEO workshops: starting at 1'500 CHF
After we know the requirements & goals of your company in more detail, we can provide you with an individual offer. It's best to book in for this non-binding consultation.
HOW DO YOU MEASURE THE SUCCESS OF AN SEO CAMPAIGN?
At the beginning, our SEO consultants work with you to define measurable success metrics.
Success metrics can include improving your position in search results, increasing organic search traffic (traffic), or improving the conversion rate on your site.
Bei Online-Shops können wir auch den Umsatz messen. Bedingung für die Aufnahme eines KPIs ist jedoch, dass vollständigen Einfluss auf die Metrik haben. Es macht beispielsweise keinen Sinn, die Conversion Rate als KPI festzulegen, wenn wir keinen oder nur limitierten Einfluss auf das Design und die Nutzerführung der Website haben.
WHICH COMPANIES DO YOU WORK WITH?
Our online marketing agency works with established SMEs and startups in various industries such as medicine, sports and e-commerce.
You can find a selection of our SEO case studies here.